Appelontbijt


Ik heb zo'n vermoeden dat het al duidelijk is dat ik hou van gerechten die lijken op desserts. En die smaken zoals desserts. Met veel chocolade !

Vorig weekend probeerde ik de ontbijtappel uit voor slechts 210 kcal... Het was een fantastisch ding om de dag mee te beginnen.

Dit heb je nodig:
- 1 grote appel (kies maar zoet of zuur!)
- stroop (10g)
- chocoladedruppels (5g)
- Balade choco (5g)
- muesli (naar keuze, ik nam 20 gram)
- bakpapier/bakmatje
- een voorverwarmde oven op 180°

Zo doe je het
Persoonlijk schil ik de appel, met schil lukt ook prima. Daarna verwijder ik het klokhuis maar zorg wel dat je appel verder in één stuk blijft.

Snij de appel in vier dikke sneden. Leg de sneden op het bakpapier en verdeel de stroop erover.

Tot slot verdeel je de muesli over die vier sneden en plaats je dit alles voor 10 minuten in de voorverwarmde oven op 180°.

Nadat de appelschijfjes klaar zijn, plaats je ze voorzichtig weer op elkaar. Je krijgt dus een appel in laagjes: laagje appel, laagje stroop, laagje muesli, laagje appel... enzoverder!
Je verwarmt de Balade choco ongeveer 8 seconden op 650 Watt (blijf erbij want overloopgevaar!) en giet deze over de appel. Werk tot slot af met de chocoladestukjes...

Smakelijk!

Reacties

Populaire berichten

Easy weken

Bijgeleerd...

Awel?!