Pastasalade (met interessante lijnvriendelijke ingrediënten)

De meeste pastasalades die te koop zijn in de supermarkt, bij de slager... zijn (ondanks de term "light") vaak erg calorierijk. Het kan nooit kwaad om zoiets te eten maar vaak heb je onterecht het gevoel gezond bezig te zijn en vraag je je af waarom je geen gewicht verliest.

Naar mijn mening weet je enkel wat je eet wanneer je het zelf klaarmaakt. Het mag uiteraard niet teveel tijd kosten dus probeer ik het ook altijd eenvoudig te houden. Om het niet te saai te maken maak ik gebruik van "sierpasta" die er net iets anders uitziet als de klassieke pasta. Ik probeer ook steeds vezelrijke pasta's te kiezen zodat je lange tijd geen rammelende maag hoort knorren.


Hoeveel je erin doet, kies je zelf. Ik raad aan om groenten te gebruiken die je zelf graag eet en je niet verplicht te voelen iets te eten omdat het in een salade thuishoort.

Mijn persoonlijke aanraders/tips:

* Ham: kies een magere variant. Weight Watchers heeft een hele goede, die weinig kcal bevat ten opzichte van andere soorten. Je kan ook voor een ander merk kiezen, maar let erop dat er geen (of zo weinig mogelijk) vetrandjes... aan hangen. 

* Mayonnaise: iedere supermarkt heeft intussen een prachtig assortiment aan light-mayo's. Je moet misschien eventjes zoeken om eentje te vinden die jij ook lekker vindt, maar die bestaat écht! Persoonlijk gebruik ik die van WeightWatchers graag, maar mijn favoriet is die van Hellmanns

Eén tip: kijk naar de kcal, tot vervelens toe. Iets wat 300 kcal bevat is slechter dan iets wat 150 kcal bevat voor eenzelfde hoeveelheid voor ongeveer hetzelfde product. Sommige potten geven een kcal-aantal weer per 30g, andere per 10g. Laat je niet vangen, kijk voor de zekerheid naar het aantal kcal per 100 gram! Vergeet ook niet te wegen, heel wat mensen onderschatten het gewicht van ongezonde producten.

* Yoghurt: mayonnaise meng ik meestal met yoghurt en soms ook met mosterd erbij. Dan wat kruiden (paprikapoeder, groene tuinkruiden...) erbij en je hebt een heerlijke lichtere dressing! 

* Groenten: alles is mogelijk, wortelen, tomaat, broccoli, bloemkoolroosjes, sla... Gooi het erin, hoe meer hoe beter!





Reacties

Populaire berichten

Easy weken

Bijgeleerd...

Awel?!