Tips deel 2 - mijn dag

Vandaag werk ik aan de hand van één dag. Alles wat ik doe is puur persoonlijk en wordt niet gestaafd door wetenschappelijk onderzoek, door voedingsspecialisten of geneeskundigen. Het is louter wat ik doe en hoe ik het aanpak. 

1. Wat eet jij?
Veel mensen lijken het moeilijk te kunnen geloven dat ik eet wat ik wil. Ter verduidelijking: ik ga niet volledig los! Ik zet me dus niet in de zetel in het fantastische gezelschap van een pakje côte d'or chocolade, neen. Dat pakje zou, ook nog steeds bij mij, binnen een minuut of tien helemaal op zijn. Maar ik wil iedere dag 'snoepen' en dingen eet die ik lekker vind! Dat is wat ik bedoel met ik eet wat ik wil: niets is verboden, alles mag en kan maar met mate.

's Morgens probeer ik de dag goed te starten: iets wat vezelrijk is en goed vult (zoals muesli, een muffin, een pannenkoekje, een granenkoek, ...) + een stuk fruit (kiwi, appel, banaan...) + iets van zuivel (yoghurt, magere melk, ....) + iets 'lekkers' (chocoladedruppels, pindakaas, choco, ...). Meestal draait dit uit op ongeveer 250 kcal. Het grote voordeel is dat ik veel verschillende voedingsmiddelen op mijn bord krijg en dat ik ook lange tijd geen honger heb. Zonder dit ontbijt ben ik tegen 8u30 alweer aan het zoeken naar iets om te smoefelen.

Céreal biscuits met Philadelphia light en Balade choco

Havermoutmuffin met kiwi gold.

Rond 10u eet ik dan sowieso een tussendoortje. In een van de volgende posts zal ik een tiental tussendoortjes aanraden die ideaal zijn binnen een caloriebeperkende levensstijl. Wie goed kijkt en etiketten leest vindt algauw een rijke variatie in de supermarkt. Daarnaast ga ik ook op minder vanzelfsprekende plaatsen zoeken zoals bv. bij Decathlon. Eén ding heeft dit tussendoortje altijd gemeenschappelijk, het bedraagt steeds tussen de 75-140 kcal.

Tussen 12u-13u probeer ik mijn lunch te eten, afhankelijk van de uren waarop ik lesgeef. Soms eet ik al om 11u30, soms pas om 14u15, daar is niet veel aan te veranderen. Wel probeer ik altijd tijd te maken, liever iets later/vroeger eten en proeven dan snel tussendoor te moeten lunchen. Mijn lunch vind je terug op mijn instagram-account en ook in de receptjes op de blog.

Rond 15u/16u is er opnieuw een tussendoortje. Af en toe probeer ik één van de twee tussendoormomenten te kiezen voor een stukje fruit maar als het 'nodig' is neem ik gewoon nog een koek(je).

's Avonds is er dan een traditioneel (en soms iets minder traditioneel) gerecht voor iedereen, ook weer heel vaak terug te vinden op Instagram.

En dan komt het... Iedere avond EIS ik iets lekkers: soms bak ik, soms neem ik iets uit de kast, soms maak ik iets anders klaar... Maar ik MOET 's avonds een snack hebben. Niet alleen omdat ik het zo gewoon ben en dat een tof extraatje vind maar ook omdat ik meestal nog een tijdlang werk nadat de kindjes in bed zitten. Enige voorwaarde: het moet passen binnen mijn calorieën. Dat betekent dat ik soms 400kcal over heb 's avonds (omdat ik dus overdag minder naar binnen gewerkt heb) en dat ik er soms maar 90 meer heb wat de mogelijkheden heel wat beperkter maakt.

Yoghurt met aardbeien en mueslimix
Bakkerij Geldhof

Rijstwafel met speculoos, appel, kaneel en rozijnen

Reacties

Een reactie posten

Populaire berichten

Easy weken

Bijgeleerd...

Awel?!