Een gezonde(re) week inplannen.

Bijna december... Tijd voor de laatste loodjes wat de kilo's betreft. Het einddoel komt in zicht, een maand is niet meer lang. Dus vanaf deze week steek ik een tandje bij! Om me optimaal voor te bereiden kocht ik vandaag één en ander dat me kan helpen om mijn dagen - wat betreft eten - door te komen.

Boodschappen bij Albert Heijn
- Nakd: repen met dadels, vijgen, chocolade... You hate it or you love it. Ik ben fan. Ze bevatten per reep 136 kcal, wat tamelijk meevalt. Ze zijn iets 'zwaarder' dan wat ik normaal probeer te nemen als tussendoortje maar het compenseert omdat ze echt langere tijd vullen. 

- Made good: mueslibolletjes. Bij Albert Heijn hebben ze een drietal variaties. Ik probeer telkens een nieuwe soort mee te nemen om wat afwisseling te voorzien. Ze bevatten tussen de 85 - 99 kcal/zakje, ideaal als tussendoortje! Opnieuw: het vult goed en ik vind ze lekker.

- Dorset cereals: granola! Een tweetal jaar geleden wist bijna niemand wat granola was. Intussen staat internet vol met receptjes om er zelf te maken en ieder hip en trendy tijdschrift vermeldt minstens één soort per editie. Enerzijds is het wat overroepen want ja, het is lekker, maar het bevat ook weer tamelijk wat kcal. Een 'puur natuur' muesli is interessanter op dat vlak. Toch breng ik ook geregeld een doos mee. Het is ideaal om 's avonds in de yoghurt te mengen en de zoete goesting weg te jagen. 's Morgens kan het een goede start zijn (in combinatie met fruit en yoghurt) als je iets lekkers wil. Zelfs als tussendoortje kan je er wat van eten... Maar het is volgens mij geen goed idee om je vol te proppen met granola, dan kan je evengoed een zak Snickers opeten.

- Peijenburg: peperkoek! In handige meeneemverpakkingen, 110 kcal/reep(je). Het is een koek die blijft hangen, door de structuur moet je er echt op kauwen en ben je verplicht om te proeven. Dit is er eentje die ik gebruik wanneer ik pas rond 14u tijd heb om te lunchen. Het is een stevige peperkoek die zorgt dat je langdurig geen hongergevoel hebt. Ook de zoete smaak brengt een fijn gevoel in de buik.

- Pur Natur: deze yoghurt vind ik het beste, hij smaakt lekker in alle combinaties (gaande van stukjes peperkoek die ik in erin meng tot granola, muesli, fruit... en om cake mee te bakken!). Persoonlijke voorkeur, yes.

- Bulgur: iedere x-aantal weken probeer ik eens een nieuw graansoortje uit. Net zoals bij het begrip 'granola' vliegt de quinoa, spelt, bulgur, couscous... ons om de oren. Kiezen is niet altijd eenvoudig dus gaat het puur over uitproberen. Van alles wat ik tot nu toe in mijn slaatjes gedraaid heb, vind ik bulgur de lekkerste bite hebben. Het blijft ook stevig, dressings worden niet opgeslorpt dus het wordt geen zacht boeltje smurrie. Eens je het opeet smaak je écht je hele lunch en niet alleen een vies papje.

- Spelt volkorenpasta: als ik pasta eet wil ik dat deze ook vult. Je mag er niet 'veel' van eten omdat het tamelijk wat kcal bevat, dus als je er eet moet je het goed doen! Bijgevolg neem ik altijd volkorenpasta. Komende week probeer ik even speltpasta uit, we zien wel wat het zal geven...

- Zomerfruit: de zomer is voorbij (dat hebben we genoeg gevoeld vorige week), dus vitamientjes uit de diepvriezer! Na een aantal weken muffinloos door de ochtenden te gaan, ben ik van plan deze week een nieuwe voorraad muffins aan te leggen. Mét zomerfruit.

- Wraps behoren intussen tot de basisvoorraad! Pizza, wrapje, taco, dipper... oneindig veel mogelijkheden en er zit altijd wel iets tussen waar we net op dat moment goesting in hebben! Deze variatie bevat 120 kcal/wrap. Héél vriendelijk voor de kilo's !

Nu kan je je wel afvragen: hiermee heb je toch geen eten voor een week? Neen, we spelen weer wat vals, deze week koken we niet naar eigen recept. We doen opnieuw beroep op Hello Fresh die op zondag een lekkere box leverde! Ik ben benieuwd of we weer zo enthousiast zullen zijn aan het einde van deze week!

Reacties

Populaire berichten

Easy weken

Bijgeleerd...

Awel?!