Hello Fresh'en (en kortingscode)

Na de tienduizendste confrontatie met alwéér een reclame van Hello Fresh, besloot ik er toch maar aan toe te geven. Dus toen één of andere telefoniste mij opbelde en ik meteen zei: "Ja, ik wil het uitproberen, volgende week graag!", schrok ze nogal. Ze gaf zelfs tien minuten extra uitleg over waarom het zo interessant was, dat er ook 'kindvriendelijke' gerechten waren enzoverder. En ik maar zeggen: 'Madamke, 't is goed!".

De grootste bezorgdheden na de bestelling
- Gaan we dat wel allemaal lusten?
- Als we vis moeten vervangen door vlees, is het dan nog wel de moeite?
- Hoeveel tijd zullen we 'kwijt' zijn aan het klaarmaken van de maaltijden?
- Wat als we er eentje willen meenemen naar ons werk?
- Minstens één keertje vegi eten, de heer des huizes had er zijn twijfels over...
- En vooral: zullen we voldoende hebben? Niets ergers dan met een nog rammelende maag van tafel gaan!

De levering
Ik vroeg een levering aan rond 15u op zondagnamiddag. Om 15u ging de bel... Toevalstreffer, eerste-keers-geluk of nog iets anders, ik weet het niet. Feit is: wij waren héél content over de levering! Het uitpakken van de doos was NOG toffer, acht oogjes keken samen met mij geïnteresseerd mee wat er allemaal uit die doos zou komen. De volgende beelden zeggen meer dan woorden: er kwam véél uit!





Hoe het verder verliep...
De eerste avond bereidde ik meteen twéé maaltijden. Eéntje voor de maandag om onmiddellijk op te eten, ééntje voor de dinsdag om mee te nemen en opnieuw op te warmen 's middags. Beiden waren een groot succes! Vooral de pasta met venkel, spinazie, kippengehakt... was een toppertje. En erg belangrijk: het smaakte nog steeds lekker toen we het de dag nadien opwarmden!

Het vegi-gebeuren werd eveneens op luid applaus onthaald. Het woord "boekoeloekoeburger" deed de wenkbrauwen fronsen en zorgde voor hilariteit alom bij de kleintjes. Maar wat vooral indrukwekkend was: het eten ervan leidde tot stilte en nam ons mee naar een hele fijne plek vol heerlijke smaken, geuren en aroma's. Mochten we gedurfd hebben (en geen voorbeeld moeten stellen voor ons nageslacht), we likten vingers en bord helemaal af. Een échte aanrader (die boekoeloekoeburger dus!), ook voor niet-vegi-liefhebbers. Kids inbegrepen.

De tijd om te koken varieerde tussen 20-35 minuten, in mijn ogen erg doenbaar als je er rekening mee houdt dat je in die tijd een 'echte' maaltijd op tafel tovert. De porties waren méér dan voldoende. Ik eet misschien wel wat minder dan de gemiddelde Vlaming op dit moment, maar de echtgenoot eet stukken méér dan de gemiddelde Vlaming wat in mijn ogen serieus compenseert. Ge moet dus geen benauwd hebben, gij zult geen honger lijden!

Noodles met kabeljauwfilet en groentjes op maandag
De kabeljauw rook écht naar de zee, vers, niet van die voorverpakte brol die ge koopt bij een derderangs visboerke. Voor de wederhelft moest ik zorgen voor een plaatsvervangend vleeske maar ik ben er niet rouwig om geweest: die tweede kabeljauwfilet eet ik gewoon een andere keer op...

Is het de moeite? JA!
Gaan we het nog doen? JA! (Meerbepaald volgende week!)
Zou ik het iedere week doen? NEEN! 

Niet alle gerechten spreken me evenzeer aan, sommige dingen zijn me niet iets té speciaal. Of er zit teveel dit of dat in. Maar de volgende box is weer helemaal 'onzen tand' dus kies ik voor gemak. Alles netjes laten leveren, briefke lezen 's avonds, mooi uitvoeren en eten maar... Een luxe en ook wel een fijne manier om eens iets anders uit te proberen.

Wie zich geroepen voelt: gebruik kortingen. Je krijgt dan minstens €10, soms €20 of meer korting! Ik heb zelf ook een kortingscode die ik mag doorspelen:

kortingscode: LKUJBV


Je krijgt dan op je eerste box €20 korting. Je bent niet verplicht om lid te blijven maar je moet wél twee boxen bestellen (niet opeenvolgend, je kan dus in week 51 een box bestellen en eentje in week 3 van 2016 bijvoorbeeld). Voor twee personen betaal je voor 5 dagen, 53 euro. Je kan ook de eerste keer een vijfdagenbox kiezen (met de korting komt dit op €33) en de tweede keer bijvoorbeeld eentje van drie dagen...

Dat is niet goedkoop, maar ergens ook niet duur. Vooral omdat de producten die geleverd worden niet van de goedkoopste zijn én ook vers smaken. Ik zei het al: het is een luxe: je moet niet nadenken over wat je gaat eten, je krijgt verse dingen zonder zelf naar de supermarkt/boer/... te gaan... Ik ben fan. Niet voor iedere week, maar wel af en toe, voor het gemak en voor de nieuwe producten. Je krijgt op voorhand het menu te zien dus je wéét wel wat je krijgt, geen verrassingen.

Persoonlijk ben ik vooral van plan om in januari en juni (= examenperiode voor mezelf én voor mijn cursisten) hiervan gebruik te maken. Dan zal het eten alleszins al in orde zijn... Ik denk dat het in drukke periodes zeker handig/praktisch kan zijn.

Ervaringen mogen met veel plezier gedeeld worden, dan leer ik ook iets bij!

Reacties

  1. Ik heb ook van die bonnen van €20 liggen thuis, maar ik ben er nog niet uit of ik dat wel zou doen... Zelfs niet na jouw lovende commentaar! Ik vind het nog altijd te duur. Misschien moet ik het toch eens overwegen in de examenperiode? Ik weet het echt nog niet zo goed...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Qua prijs geven wij hier anders ook zoveel uit aan een deftige maaltijd. Of 't scheelt niet veel ;) Het blijft gewoon luxe, ik plaats het ongeveer op niveau van een poetsvrouw in huis halen. Je hoeft niet na te denken, gewoon uitvoeren. En inderdaad, vooral zeer praktisch in drukke(re) periodes ;)

      Verwijderen
  2. Wij zijn ondertussen bezig aan onze vijfde lunchbox (Original box van 5 dagen), onze vijfde ontbijtbox (ook van vijf dagen) en onze vijfde fruitbox (die we met twee personen na week twee geüpgraded hebben naar vier personen). Heel tevreden, het meeste lusten we (zelfs meer dan gewoon lusten), en we zitten aan 100 € per week in totaal, wat we zeker niet te veel vinden (gratis levering inbegrepen plus tijdswinst boodschappenlijstje plus boodschappen doen).
    Voor mij persoonlijk (diagnose autismespectrumstoornis inbegrepen) is het een enorm gemak (mij niet meer hoeven af te vragen wat, hoeveel, en wanneer we zullen eten). De porties zijn zeker groot genoeg, maar liever teveel dan te weinig. En voor ons is het wel een stuk gezonder dan vroeger, omdat we toen veel kant-en-klaarmaaltijden kochten of afhaalmaaltijden bestelden. Op de twee dagen waarop we nu nog afhalen (of de rest eten van wat we over hadden) hoef ik me nu tenminste niet meer schuldig te voelen (noch qua calorieën, noch qua prijs).
    Het enige echt negatieve commentaar dat ik op internet gevonden heb, is dat ze veel vroeger dan afgesproken de bestelling leveren (bij ons komen ze meestal een uurtje vroeger dan afgesproken op zaterdagmorgen, maar who cares??? Mocht het ons niet aanstaan kunnen we onze pakketten later laten leveren, keuze genoeg, tot dinsdagavond).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga helemaal akkoord :) We gaan onze leveringstijd waarschijnlijk ook veranderen naar zaterdagmorgen zodat ze geen twee keer moeten langskomen in onze wijk ;)

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten

Easy weken

Bijgeleerd...

Awel?!