Drama !

Een drama is het, een waar drama. "Het hartje werd gebroken" zoals ik vaak tijdens de reclame voor Temptation Island hoorde. Hoewel het hele misscaesar gedoe rond eten draait, gaat het deze keer over iets anders...

Op veel van mijn foto's, zeker op IG, is er een koffie aanwezig. Heel heel heel lang geleden, dronken we 's morgens koffie bij onze boterhammekes of cornflakes, uit een grote kan, we waren immers met drie die koffie dronken. Toen ik & de echtgenoot gingen samenwonen, schafte ik een Senseo aan. Ten eerste was dat toen hip en trendy (aja, een masjien dat één of twee 'heerlijke' koffies tegelijk kon zetten!), ten tweede was het ook handig omdat ik alleen nog overbleef als koffieleut.

Toen we verhuisden naar ons tweede nest, was er bij het uittekenen van de nieuwe keuken even sprake van een waar ingebouwd espressotoestel. De prijs en het feit dat ik nog steeds als enige koffie dronk, zorgden dat ik op het idee terugkwam. Wel kwam er een nieuw toestel in huis: de Dolce Gusto!
Door de foto's waren de verwachtingen hoog, zeer hoog! EINDELIJK een eigen latté maken, 'nen echten'. Groot was de tristesse toen ik merkte dat de koffie voor mij te slap was en de melk helemaal niet zo fantastisch bleek te zijn... Voor mij is deze koffie vergelijkbaar met het drinken van  een alcoholvrij biertje of druivensap (= wijn zonder alcohol), niets mis mee maar er ontbreekt toch wel iets... Ondanks de beteutering hebben we het toch een goed jaar met elkaar uit gehouden! Om de een of andere reden kreeg ik dan via Facebook een melding dat er op tweedehands.be iemand een (nieuwe!) Nespresso wou ruilen voor een Senseo. De dame in kwestie werd gecontacteerd en zij bleek ook héél blij te zijn met een Dolce Gusto. Zij wou géén sterke koffie, ze wou lichte drankjes, elk zijn meug en ieder zijn geluk... Een succesvolle 'trade'

We hebben mooie tijden beleefd samen...

Het grote drama is dat mijn toestelletje, waar ik nog steeds érg tevreden over was, het vorige week opgegeven heeft. Na zo'n mooie tijd samen, besliste hij er gewoon mee op te houden. Het water gulpte eruit, de koffie smaakte niet zoals tevoren... Een pijnlijk afscheid...

Maar zoals met alles, is er een tijd van komen en een tijd van gaan... En nu ben ik vooral aan het wachten tot DPD komt met mijn nieuw toestel! Ik koos terug voor het absolute basic toestel, geen fietjefatjerie eraan, puur koffie. Maar als mijn nieuwe vriend het even goed doet, dan krijgt hij er in oktober misschien wel een vriendinnetje bij... Want stiekem staat de aeroccino ook nog een klein beetje op mijn verlanglijstje.

Zin gekregen in Nespresso? Ben je op zoek naar zo'n (koffie!)vriend als die van mij? Dan kan je tot 31 juli via de SummerDeals goedkoper je toestel krijgen mét gadget(s) als je een bepaald aantal cupjes besteld!
Meer info via Nespresso

Reacties

Populaire berichten

Easy weken

Bijgeleerd...

Awel?!